Pewnie zauważyliście, że Martin Garrix, Diplo i Kygo w ostatnim czasie zmienili swoje zdjęcia profilowe na Twitterze czy Instagramie na ilustracje. Muzycy zmienili profilówki by pochwalić się, że zakupili limitowaną edycję NFT z kolekcji Bored Ape Yacht Club. NFT są to cyfrowe grafiki kolekcjonerskie, a BAYC to kolekcja 10 000 NFT – unikalnych cyfrowych przedmiotów kolekcjonerskich żyjących w blockchainie Ethereum. MoonPay potajemnie uruchomił usługę „concierge” dla klientów zamożnych, którzy chcą zakupić kryptowaluty i NFT o wysokiej wartości. Raperzy Lil Baby i Post Malone byli jednymi z pierwszych klientów, którzy użyli tejże usługi. Kolejny muzyk, który dołączył do grona posiadaczy limitowanej kolekcji Bored Ape Yacht Club to DJ Khaled, natomiast Raper Future zakupił dwie sztuki za 380,000 Dolarów.
Universal Music Group nawiązało współpracę z BAYC
Universal Music jedna z największych wytwórni muzycznych na świecie stworzyła cyfrową grupę muzyczną KINGSHIP. Supergrupa została stworzona z czterech postaci, a właściwie grafik, które należą do Bored Ape Yacht Club. Była szefowa Sony Celine Joshua wraz z Jimmym McNeilsem założyła 22:22, czyli wytwórnie metaverse nowej generacji należąca do Universal Music Group.
„Tworzenie KINGSHIP było niesamowicie zabawne i pomysłowe. Zaczełam 22:22, aby przesuwać granice innowacji w przemyśle muzycznym, a dzięki KINGSHIP dosłownie wymyślamy to, co jest możliwe w czasie rzeczywistym. Tak jak w przypadku każdego artysty lub twórcy, mój zespół i ja będziemy współpracować z KINGSHIP, aby wyostrzyć ich wizję i rozwinąć ich unikalne brzmienie. Każdy członek grupy ma swoją własną historię i osobowość, która wpływa i przyczynia się do ogólnej narracji KINGSHIP. Poprzez muzykę i wydarzenia w metawszechświecie ożywimy Małpy w KINGSHIP, budując społeczności i narzędzia oraz zapewniając rozrywkę publiczności na całym świecie”. - powiedziała Celine Joshua założycielka 22:22